Nama:
Alamat Email:
Number Telefon
Bantuan yang anda perlukan Turun Berat Badan
Naik Berat Badan
Sarapan Sihat
Baiki Masalah Kesihatan
Tambah Tenaga
Jana Pendapan Sampingan
Maklumat tambahan:

Get your own free form like this one.

Aug 5, 2011

PERIHAL DEMAM

ASSALAMUALAIKUM antum semua.
sudah niat puasa esok ? sudah set alarm sahur esok ?


harini patik nak bercerita pasal demam. sebab aku sekarang
sedang selsema. jadi macam dye nak combo dengan demam kann

first sekali aku ni. kalau demam. aku tak suka show off
aku tak suka dok baring atas katil. pastu keluarkan suara-suara manja
aku suka buat tak tahu kat demam ni. macam kalau demam aku 
pandang sebelah mata je. malas nak layan sangat weh. 


second. aku banyak dengar tips antaranya
-Minum air masak dengan banyak kemudian kita akan kerap la ke tandas   Minum paling kurang 12 gelas.
-Macam biasa la pakai baju tebal-tebal kemudian selimut sehingga berpeluh pastu tidur-Minum air 100 plus peganti kepada penadol.(Ni tak pasti fakta atau tidak petua ni membe yang kasi)


third. dalam banyak mende ni. kalau aku demam, aku suka 
minum air suam sampai dua botol besar kot. perghh masyuk je masuk badan
pastu telan sebutir panadol. serious sehat teruss kott. aku pernah buat masa
sekolah menengah dulu kot. HAHA. sebab aku dengar 100plus
walau dye isotonic. but still banyak gula dalam nya.tapi lepas minum air banyak banyak ni. kau dengan toilet akan kamceng baiii. tapi takpe. buang toksik kan

fourth.aku ni kalau demam , tak suka pergi klinik. kat sekolah dulu. aku tak pernah pergi outing pergi klinik kot. bukan nye aku tak pernah sakit. tough gile kalau tak sakit. tapi aku takde lah menggelabah terus nak outing. bandar pekan bukan ade ape pun. okay lah fine, lepak mydin kira habis cool lah kan. kalau kat uia ni pun sekali je aku pergi klinik. tu pun pergi nak dapat mc. tapi haram tak dapat


yang paling penting. bila kita sakit. itu tanda nya Allah sayang kita sebab dye bagi ujian kat kita nak bagi kita bersabarr kan. so jangan megeluh. mengeluh tu haram. sila baca lebih lanjut kat sini

SELAMAT BERPUASA HARI ESOK ;)

11 comments:

Anonymous said...

syafakAllah (:

AHMAD NAIM ABD MUBIN said...

syukran ;)

ZWAN SABRI said...

ni demam ni posa ke tak nii? HAHA
Btw, takpa, demam itu menghapuskan sebahagian dosa2 kecil.. ;)

MySuaraBlog: Jadikan TELUR Sebagai Pilihan

AHMAD NAIM ABD MUBIN said...

HAHAHA. aku bukan demam sgt. so puase lah kan :)

Melle Abadi said...

kau uia pj kan? haritu aku pergi uia pj masa berbuka, kehkeh. okbai

AHMAD NAIM ABD MUBIN said...

heh. yeah heh ? jumpe mmber sungai pusu kau ke ?

An_Sam said...

selalu kalau demam memang telan 100 plus je..btw , ak pon tak penah pi klinik uia tuh XD haha

naem said...

yeaa he ? aku pegi sekali pung sebab nak try

Syahir Ramli said...

ak pon pnah dgr psal 100plus tu boleh buat demam kebah....btol la kot..dh rmai org try...
btw,ak dtg mlwt kwn2 yg follow aku & aku follow die. jmpot bce entry ni http://budakkelosa.blogspot.com/2011/08/ada-pengumuman-penting-nak-dibuat.html

NAEM said...

dah name pun isotonic kan. HAHA. OKAYY DUDE..

Amezy Syafie said...

hey guys, follow me up
http://themijots.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...